Kelantan Di Gondolkan

Klik Untuk Bantah COMANGO

12 April 2016

Kenapa Takut Pada Zakir Naik


zakir

Penganjur Setuju Tukar Tajuk Syarahan Dr Zakir Naik Di Melaka

PETALING JAYA – Selepas mengambil kira bantahan dan mendengar pendapat banyak pihak, penganjur syarahan umum Dr Zakir Naik di Melaka pada 17 April ini akhirnya bersetuju untuk menukar tajuk syarahan itu.

Jurucakap penganjur, Firdaus Wong Wai Hung berkata pihaknya akan berbincang dengan pihak berkuasa untuk memilih tajuk yang sesuai dan tidak menjejaskan ketegangan agama dan kaum di negara ini.

“Kami sebagai penganjur sentiasa yakin dengan keputusan dari PDRM dan sebagai rakyat Malaysia bersedia mematuhi segala peraturan yang ditetapkan oleh pihak berkuasa.

“Kami bersedia menukar topik dengan berbincang dengan pihak berkuasa bagi memastikan kelancaran program serta ingin mengalakkan dan menjemput rakyat berbilang bangsa untuk turut hadir ke program Dr Zakir Naik di Malaysia,” katanya kepada FMT.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar dalam kenyataan terbaharu dilaporkan berkata, syarahan itu boleh diteruskan jika topik perbincangan tidak menjejaskan keharmonian beragama di negara ini.

Pemimpin politik dan NGO bukan Islam membantah syarahan Zakir Naik kerana penceramah berasal dari India itu didakwa pernah menghina agama lain.

Mereka juga mendesak kerajaan menghantar pulang Zakir Naik dan mengharamkan beliau masuk ke nagara ini. Singapura dan United Kingdom pernah mengeluarkan arahan melarang Zakir Naik masuk ke dua-dua negara itu.

Pemimpin politik Islam pula mempertahankan Zakir Naik dan menganggap arahan Khalid sebelum ini supaya syarahan umum di Melaka dibatalkan sebagai melanggar demokrasi dan kebebasan beragama di negara ini.

Mereka juga mendesak pihak yang mendakwa Zakir Naik menghina agama supaya datang ke syarahan dan berhujah secara intelektual bukan membuat serangan dari jauh. – FMT

2 comments:

  1. Setan jer yg takut ngan org alim ni.

    ReplyDelete
  2. Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




    (((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







    Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Rakan-rakan Blog