Kelantan Di Gondolkan

Klik Untuk Bantah COMANGO

14 August 2015

RM2.6b Najib Khianati Kenyataan Sendiri 2012 - 2015


Kenapa sejak dapat RM2.6b, najib cuma senyap hinggalah dibongkar oleh WSJ dan SPRM? Mana duit derma tu sekarang? Belanja kemana?

Year 2015

Mr Najib, How much money?

A lot, A lot.

US700, times 3 plus so , Rm2.6 B.

Why did you put the money in your account??

Then, we rewind the recording, 

Year 2012

Najib says in year 2012, "Setiap sumbangan yang ingin diberikan ke mana-mana parti politik ........mesti disalurkan melalui akaun rasmi parti........mengelakkan perbuatan rasuah.

5 comments:

  1. X setuju dengan pendapat anda. Kalau penderma tu nak masukkan ke akaun Najib, apa salahnya? Penderma is king because it is his money. Derma dan rasuah 2 perkara berbeza. Rasuah diberi dengan mengharapkan balasan dan ia berdosa besar. Sebaliknya derma diberi dengan ikhlas tanpa mengharapkan balasan tapi untuk tujuan tertentu dan mendapat pahala, wallahuaalam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok. Tapi klu WSJ tak buka cerita umno/kita semua tak akan tau kan? Jdi skang nak tau buat apa dgn wang sebanyak itu? Ok Islam mengajar kita berbaik sangka, tapi kenapa jawapan2 di beri pm dan orng2 dia beralih2 mengikut masa?

      Ok. derma bukan rasuah. Jadi ada kita di beritahu duit berbiliyon tu di guna utk apa?
      Klu itu dikatakan derma utk umno di pegang amanah, mesti ada di senaraikan dlm akaun audit parti. Ada tak? Salah di sisi undang2. Registrar of Societies boleh ambil tindakan.

      Islam juga mengajar kita berfikir. Jadi fikir2 lah.

      Delete
  2. X Setuju jugak dengan pendapat ko ni. Kalau penderma tu nk masuk jugak dlm akaun peribadi, najib patut tolak atau perincikan dalam perhimpunan agong atau mesyuarat MT. Ini dah lebih 2 tahun masuk, baru dia nk mengaku ada duit derma? Itupun lepas kluar WSJ dan SR? Kalau bukan utk umno maknanya utk dia sebagai PM dan ianya adalah rasuah.

    ReplyDelete
  3. Mana ko tahu Duit tu utk dia sebagai PM. Cakap biar ada bukti sekali. kalau setakat cakap macam tu jer, semua org pun boleh buat. Bagi bukti dan report sekali lh. Dan kalau nk Najib istihar siapa atau kenapa duit tu masuk akaun dia, rakyat pun nk pembangkang juga istihar akaun mereka kepada rakyat. baru lah adil. Nanti kita tengok sapa yg rasuah, sapa yg benar2 bersih.. hehe.. Ada berani kah cai..

    ReplyDelete
  4. orang suruh isytihar sebab dia kata itu 'derma' untuk parti. so, orang nak tahu lah, kemana dibelanjakan? ahli parti termasuk MKT bahkan timb. presiden pun tak tau.

    kalau dia cakap. itu 'derma' peribadi untuk dia. untuk masuk kocek dia. takde la orang tanya soalan tu.

    budus.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Rakan-rakan Blog