Kelantan Di Gondolkan

Klik Untuk Bantah COMANGO

25 December 2014

Isu Banjir Bukti Jelas, Cina DAP Kiasu

Semua akhbar utama bahasa Melayu & Inggeris mengisahkan isu banjir dimuka hadapan kerana ia adalah berita semasa, manakala akhbar Cina seperti tak penting LANGSUNG isu banjir yang mana banyak rakyat ditimpa kesusahan. Mungkin yang terlibat rata-ratanya bangsa Melayu kot... Lu ingat Cina nak peduli pasal lu orang ke kalau tak ada apa-apa faedah utk dia orang. Bastard..

 

AKHBAR-AKHBAR BERBAHASA CINA TIDAK BERMINAT LANGSUNG DENGAN BERITA BANJIR SEBAB TAK TERKENA CINA-DAP!!!


http://theflyingkick.blogspot.com/2014/12/akhbar-akhbar-berbahasa-cina-tidak.html

Kalau ada sebarang isu yang melibatkan Cina-DAP, akhbar-akhbar berbahasa Cina sangat peka, sangat up-to-date, malah belum pun kejadian berlaku, mereka sudah pun menyiarkan beritanya. Setiap kali ada isu yang melibatkan Cina vs Melayu, akhbar-akhbar berbahasa Cina akan bertukar menjadi sangat agresif, sama ada dalam bentuk menyerang apa-apa sahaja yang berkaitan dengan institusi Melayu atau membela apa-apa sahaja agenda yang dibawa oleh DAP.


Banjir yang melanda seluruh negara hampir seminggu, nampaknya langsung tidak menggamit sensasi daripada akhbar-akhbar berbahasa Cina. Barangkali cuma pada hari ini, gambar Perdana Menteri bermain golf bersama-sama Presiden USA akan mula dimainkan dan banjir serta mangsa-mangsa banjir akan mula diperkatakan bersama-sama kutukan, cercaan dan sindiran.

Pada ketika akhbar-akhbar arus utama berbahasa kebangsaan dan Inggeris memperkatakan tentang permasalahan banjir, akhbar-akhbar berbahasa Cina pula lain rentak dan gayanya. Mereka lebih sibukkan tentang hudud dan PAS dihalau keluar dari Pakatan Rakyat.

Agenda politik DAP jauh lebih penting bagi akhbar-akhbar berbahasa Cina berbanding perkara-perkara yang melibatkan kepentingan sebenar rakyat.

Barangkali kerana kawasan-kawasan banjir berkenaan lebih banyak melibatkan dan paling menjejaskan masyarakat Melayu, maka kuranglah sedikit minat akhbar-akhbar berbahasa Cina untuk menyiarkan berita-berita membabitkan banjir.

Cuba kalau banjir besar ini melibatkan kawasan-kawasan bermajoriti Cina seperti di Bukit Tinggi, Seputeh, Gelang Patah dan sebagainya, sudah pastilah akhbar-akhbar berbahasa Cina bertukar menjadi HERO yang akan mengungkit segala-galanya.

Malangnya, yang terlibat banyak sekarang adalah Melayu-Islam, justeru, kuranglah minat mereka. Justeru, langsung tidak ada berita tentang rakyat Malaysia kecuali kalau ada kepentingan DAP dalam akhbar-akhbar mereka!!!

1 comment:

  1. 1..Jenis Ah Beng Multi Tong San Tong Kang Turun Cinions superkiasu ,se ekor pun dari MCA DAP Gerakkan ACCIM dan penyokong 25 ,I am #26, mengalakkan suasana budaya busuk hati terhadap orang Melayu semenjak 2008.Mereka berjaya ujud kebencian hanya dengan mendapati bahawa kepimpinan kita terlampau Sino Phile ---
    Ah Jib Gor, nak ambil ati Multi Tong san Tong kang turun konon kerana terbuka liberal moderate inklusive 1M endless possibilities,endless festivals .
    Akibat nya 2013, apa lagi cina mau ?
    Masih tak serik, masih berlagak dia lah PM terhebat, sabit lah jadi begini.

    Jika anda tonton berita siaran TV NT7 Mandarin,dan TV8 Mandarin, setiap hari setiap siaran berita, ,selama ini, semenjak 2013, isian dan tajuk berita akan tumpu kapada berita liputan negeri PRC ,Hong, Taiwan dan juga kalau ada berita di lain negeri yang ada libat Bangsa CINA,.
    Haluan fokus dan Tumpuan adalah CINA.Program rancangan Cina bahasa Mandarin menaikkan mertabat bangsa Cina sememang nya berhaluan NANYANG dan the Chinese Dream.
    Maka apa nak takjub akan akhbar bahasa mandarin terbitan Malaysia KDN ,menekan fokus kapada semua berita yang tidak memihak kepententingan negara Malaysia.
    Saya tuduh amalan ini sebagai amalan rasis Sino centric..
    Saya juga tuduh sikap dan dasar pemerintahaahn Ah Jib Gor melamapau dengan memberi bodekkan kepada CINA.,yan ni berat sebelah dan dan tidak adil.
    2.Olih kerana tindak balas gerakan nasionalis Melayu dengan kempen tindak balasBUY CINES LAST dan BOIKOT berkesan,MULTI TONGsan merasa tertekan dan ambil sudut sikap dingin, malahan ada yang terus memijak meijak harmony dan sangka baik Melayu.
    3. Tempoh hari kumpulan persara dan bergelar Inglis Spikers 25 mendapat sokongan pada Cinion Wong Ah Beng the Star. Wong Ah Beng sambut merka saperti bulan jatuh ke riba
    Saifuddin kalah 2 kali CEO GMMMMM dan Wan jue masuk memihak dan di nobat sebai juara liberal dan moderate.Ingat ya Ah Jib Gor adalah Bapak Moderates, besar lah kepala semua mereka.
    Seterus nya wannabe 5 minets of fame I am #26 mendapat liputan..
    Pemuda moderat extremis MCA pun join ..
    PASMA,err PLASMA ada di belakang sebab Jahid MP dalam NUCC,tajaan Ah JIb Gor.
    Nun di lapisan atasan CINA cukong Cina yang terajui bisness besar Battersea Power,Keluarga Yeoh dan kouk dan lain memberi layan dongin kapada kepentingan orang Melayu .
    Dan yang membuat jadi parah ,sahabat perniagaan surat Kuning, dan juga cina yang amat gemar bergelar dan terima bintang, sanggup buat saja asal kan dapat gelaran dari berapa institusi keraBAT ,TAPI BUKAN SEMUA, DAN BANGSAWAN kita , termasuk memapari gambar mereka di akhbar akhbar saperti the STAR ,menerima anugerah bintang gelaran kebesaran Saya kira ada sekurang kurang nya ada 30,000 orang yang dapat bintang gelaran termasuk dari kerajaan pusat.
    Semenjak 20.12.14, sa ekor pun tak tampil hulur sumbangan bantuan..
    Memang bangsa ini terkutup dan macam jenis bangsa bolih dapat naungan negeri Melayu, dan hirup udara bumi.Bangsat.
    Salah siapa ?
    Lu ta payah fikir.
    Dah tahu dah mengapa Akhbar Mandarin tidak siar berita banjir.
    Sedih orang jen Y tak perasan dan tidak fikr dan tak ambil peduli akan bangsat bangsat.
    arjuna waspada
    changkat lobak.



    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Rakan-rakan Blog