Kelantan Di Gondolkan

Klik Untuk Bantah COMANGO

22 November 2014

Tengku Nan Kena Tegoq

Barua Siapa Ni..!


Sejak bila Orang Melayu tak pernah terbuka mengenai hak mereka..! Malah atas dasar terbuka yang begitu luas dan mendalam lah segala yang menjadi hak Orang Melayu cuba dirampas oleh orang lain..!

Atas dasar terbuka Orang Melayu lah kita membenarkan JUS SOLI berlaku dengan membenarkan lebih 1 Juta PENDATANG menjadi warganegara..!

Atas dasar terbuka Orang Melayu lah kita setuju berkongsi kuasa dengan pihak yang tidak pernah menjadi majoriti sejak dari Merdeka lagi..!

Atas dasar terbuka Orang Melayu lah orang Melayu memberikan taraf YB sebagi ADUN @ Ahli Parlimen kepada bangsa asing yang langsung tidak mewakili majoriti penduduk di sesebuah kawasan..!

Atas dasar terbuka Orang Melayu lah kita membenarkan bangsa lain menjadi CM, YDP Negeri juga sebaris sebagai anggota Kabinet..!

Atas dasar terbuka Orang Melayu lah kita membenarkan sekolah jenis kebangsaan bertapak dan terus berkembang malah diberikan peruntukan beratus juta ringgit setiap tahun untuk membenarkan para pendatang belajar dan mengekalkan bahasa ibunda mereka..!

Malah terlalu banyak dasar terbuka Orang Melayu selama ini yang memberikan 'kehidupan' dan 'kemakmuran' bangsa asing untuk hidup aman dan sentosa, maju dan berjaya malah kaya raya di Tanah Milik Melayu selama ini..!

Apa lagi yang Orang Melayu tak terbuka..! Cakap ikut sedap lutut..!

Apa yang susah sangat Orang Melayu nak bersidang ni? 

Apa yang susah sangat Orang Melayu nak memperjuangkan hak mereka ni?

Apa yang nak diatur, digaris, dipandu, dipantau dan pelbagai lagi di, di dan di oleh pemimpin UMNO dalam Perhimpunan Agong UMNO hari ini?

Orang Melayu tahu batas dan susila..! Orang Melayu kaya dengan peradaban yang menyebabkan berjuta bangsa lain datang mengharungi darat, laut dan udara hanya untuk mengecapi nikmat bernegara bersama Orang Melayu di bumi bertuah ini..!

Apa yang pemimpin UMNO takut kan..! Apa yang pemimpin UMNO resah gelisah akan apa yang Orang Melayu nak sampaikan..!

Orang Melayu hanya nak menyampaikan apa yang menjadi hak mereka serta akan  mempastikan hak bangsa lain terus terjamin dan terpelihara seperti mana yang termaktub didalam Perlembagaan..!

Pemimpin UMNO perlu buktikan bahawa diri mereka benar benar pemimpin Orang Melayu..! Benar benar ikhlas dalam memperjuangkan Bangsa, Agama dan Negara yang sememangnya termaktub didalam Perlembagan UMNO selama ini..!

Jangan sebok nak jadi barua orang lain laa...!

Kalau nak terus jadi pemimpin Orang Melayu laa.! Kalau tidak???

Lu Fikir La Sendiri!!!

http://politikputramerdeka.blogspot.com/2014/11/barua-mana-ni.html

1 comment:

  1. Sekarang orang Melayu lebih terbuka menyatakan kepala butuh lah ku nan.......Inilah Melayu makan melayu untuk kesenangan diri dan anak beranak dia orang ...ada banyak jenis macam ini dalam UMNO.....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Rakan-rakan Blog