Kelantan Di Gondolkan

Klik Untuk Bantah COMANGO

24 October 2012

Kerana Politik, Cerdik Pandai Islam Pun Sindir Menyindir

Susah hati betul gua rasa kebelakangan ni.. politik dah la memang satu hal yg tak habis2 pemimpin berlaga nak tunjuk siapa yg lagi bagus dan layak untuk mentadbir negara dah rakyat.. mcm mana pun dua2 belah sama2 manusia.. so not much different pun.. dua2 ada masaalah masing2..
Tapi yg gua susah hati sekarang ni bila cerdik pandai dan ahli ilmu islam pun dah mula sindir meyindir, perli memperli... ini pun semua kerana ada terpalit dengan unsur unsur politik... bila cerdik pandai islam pun bertelagah... apa nak jadi dengan rakyat biasa yg cuba nak cari panduan untuk melengkapkan diri dgn islam yg lebih sempurna... kenapa jadi mcm ni... atau pun ni mmg terjadi kerana ketekunan syaitan menjalankan peranan mereka untuk menghasut kepada perpecahan, perbalahan dan segala yg tidak baik yang akhirnya merugikan islam itu sendiri...
Kita sedia maklum Ustaz Asri tak habis2 cuba untuk dapatkan Ustaz fathul Bari untuk berdebat dgn nya... sehingga keluar sindir menyindir yg melibatkan pandangan politik... Yang mana satu yang betul.. adakah betul bila MAZA ajak UFB berdebat atau lebih betul bila UFB tidak meyahut panggilan berdebat... lepas tu, adakah betul bila MAZA sindir UFB hanyut kerana wang politik.. bolehkah menuduh begitu secara terbuka tanpa bukti.. apakah pula ertinya bila UFB respon menidakkan tuduhan yang tanpa bukti...
Yang gua nampak... seolah-olah permainan PERSEPSI telah meyerap masuk ke-alam ilmuan islam... gua cuma rasa, ini lah semua hasil ketekunan syaitan dalam menjalankan tugasnya memecah belahkan islam... Wallah-hualam
Marilah kita puasa sunat esok sama-sama ye.. insyaallah..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Rakan-rakan Blog