Kelantan Di Gondolkan

Klik Untuk Bantah COMANGO

21 August 2012

Keceluparan Azhar Idrus Memalukan

Harapnya pendakwah-pendakwah Islam tidak menunjukkan sikap dan contoh yang kurang berintegriti. Berdakwahlah dengan ikhlas dan hati2, janganlah mencerca dan menggelar pendakwah lain dengan gelaran seburuk Dajal atau sebagainya... this is low grade bro... sedih dan memalukan... Janglah sampai menggelar bekas mufti sebagai dajal... kurang manis sesangat tu.. tunjuklah akhlak yg boleh dicontohi...

11 comments:

  1. Ustaz macam ni nak suruh aku respek?

    Mungkin dia ada ilmu tapi di mana letak Islamnya?

    ReplyDelete
  2. ada ilmu tapi ego, sombong berasa diri lebih hebat dari org lain dan menghina ulamak2 yg lain, ini lah ciri2 ulamak akhir zaman..

    ReplyDelete
  3. apasal tang ust azhar ulas part yg sama tu je dok ulang byk2 kali....mmg ada isu panas ke saja nak cari isu...kalo setakat pkataan 'Dajjal' tu je isu dia p belajar lu loghat ganu tu bg pandai....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu takyah nak spin dari segi teknikal bahasa la bro. Baik dari segi tersurat mahupun tersirat, menggelar seseorang itu dajjal adalah tindakan untuk mengeji! Kau pergi la memana dalam dunia ni pun... kau sebut perkataan dajjal pada orang Islam tak kira dari negara mana, ianya membawa konotasi negatif. Lainlah kalau kau cuba nak sampaikan bahawa perbuatan 'dajal-mendajalkan' orang ni kebiasaan org2 Ganu...

      Delete
    2. utk Anonymous22 August, 2012 03:19...

      woi,hang pi blajaq dulu lh smua loghat2 yg ada kt malaysia ni sblm hang nk ckp cmtu....aku org kedah....klau kt kedah,perkataan tu kami guna dlm perbualan harian dgn kwn2.....perkataan utk bergurau....perkataan utk panggilan bergurau....gelaran utk nk bergurau dgn kwn2....xdak plak nk jd isu....daje sgguh hang ni....

      Delete
    3. elok lh tu... bwk2 la bergurau... nk gurau pn ada hukum2 dia bkn main sebat je sape yg dia jadi kn gurauan tu...

      Delete
    4. abes tu ustaz fathul kondem imam syafie guane kire bohh?

      Delete
    5. ada ke klip video fathul kondem imam syafie... boleh gua paparkan pulak..

      Delete
  4. elok lar....azhar dgn Asri tu...dua2 Ahlil Sunnah tetapi tak berjamaah....ingatlah...jalan yg lurus adalah ahlil Sunnah WALJAMMAAH...nak ikut kepala hotak dia orang jerr....golongan al tahsinul akli....golongan yg mengikut akal...sedangkan ahlil sunnah waljamaah tidak sesekali memanjakan akal...Ahlil Sunnah Waljamaah akan sentiasa taat pada pemerintah yg sah...kalau nak tegur pemerintah pun dgn berhemah...yg si Azhar asyik tegur UMNO jerrr...apa PAS tu maksum ke...xder salah ke??...

    ReplyDelete
  5. ulamak bkn maksum...law da buat silap tu taubat je la...ni ade lg yg nk tegak benang basah...patut la ade yg anggap pas tu agama...huhu

    ReplyDelete
  6. dunia diambang Kiamat....yg alim2 taik kucing dianggap ulama.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Rakan-rakan Blog