Kelantan Di Gondolkan

Klik Untuk Bantah COMANGO

05 April 2012

Senarai Kabinet Lepas PRU 13

Apa pendapat anda tentang senarai menteri kabinet selepas PRU 13 yang dicadangkan oleh DAP? Nampaknya confidence level DAP begitu tinggi sekali.. Anwar Ibrahim pun setakat PM sementara sahaja... Apa agenda DAP agaknya? 

Perdana Menteri (Sementara) : Anwar Ibrahim 
Timbalan Perdana Menteri (PM Sebenar) : Lim Guan Eng (Merangkap Menteri Kewangan) 
Timbalan Perdana Menteri Kedua : Karpal Singh (Merangkap Menteri Luar Negeri)
Timbalan Perdana Menteri Ketiga : Hadi Awang (Merangkap Menteri Di JPM Portoflio Agama Islam Sahaja)
Menteri Luar Negeri : Tian Chua
Menteri Agama (Kristian) : Jeff Ooi
Menteri Agama (Buddha) : Nga Kor Ming
Menteri Dalam Negeri : Sivarasa
Menteri Perdagangan : Dr Tan Seng Giaw
Menteri Adat dan Sosial : Mahfuz Omar
Menteri Belia & Sukan : Nurul Izzah
Menteri Sumber Manusia : Manoharam
Menteri Kesihatan : Lee Boon Chye 



Sumber : MyMassa

12 comments:

  1. Chinese minister dah jadi majority dalam cabinet sebelum capai majority penduduk Malaysia,...
    Malay 52-53 % hanya ada 4 wakil
    Chinese 39-40% ada 6 wakil
    India/singh 6-7 % ada 3 wakil
    Lain2 2 % = 0 wakil,
    hahahaha,.....Melayu hampir terjual,.. PMpun Sementara aja,... Gubal aja Perlembagaan PM semnetera kena tendang & LKS bakal jadi PM,....
    Tak nampak ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senarai ni umno bn yg buat, nak menakut-nakutkan mereka yg tak faham. Lebih baiklah ramai menteri dari bukan melayu, skrg ni pun ramai menteri melayu byk tanah melayu tergadai. Dah dekat PRU baru nak gelabah nak jadi pejuang bangsa kunon. Terlalu byk bukti pemimpin umno menggadai tanah melayu...!

      Delete
  2. ia akan jd kenyataan. dgn pertolongan Melayu yg buta hati, mata dan perasaan serta bengap pendek akal. Orang Islam yg berada dilandasan pemikiran yang waras dan rasional serta berjuang dgn nawaitu yg betul dijalan Allah tidak akan membenarkan perkara ini berlaku kerana Islam akan sentiasa dijunjung oleh mereka dan Allah adalah kecintaaan mereka bkn terhdp individu dan kelompok yg opputunis, yg bankrap, yg khianat, yg rosak moral, dan pepat diluar runcing didalam. Semoga Allah akan melindungi negara ini dari tangan-tangan durjana ini. Semoga Allah akan menggagalkan niat serong penyangak-penyangak politikus ini.

    ReplyDelete
  3. Menteri Kristian & Menteri Buddha?? Habis.. nampak sgt mahu disamakan sebagai agama rasmi seperti Islam..Ini perjuangan Pas?? Bertaubatlah Pas..org cina xkan sesekali terima org Melayu mcm kita Melayu pernah terima mereka sebagai warganegara..mereka dh kuasai ekonomi dan mereka rasa x ckup jika tiada kuasa politik..mereka takut dengan org Melayu yg semakin byak dlm ekonomi..jika cina turut menguasai politik maka mereka akan terus tutup pluang2 org Melayu dlm ekonomi..org Melayu yg brjaya dlm ekonomi skang ni pon sbb bantuan dn dasar kerajaan skang..jika keistimewaan ini diambil, Melayu akan merempat di bumi sendiri..tapi kenapa masih ada Melayu yg buta dan bodoh??terlalu taksub pada pembangkang hgga buta akan maksud trsirat yg pasti akan merugikan Melayu buat selamanya..Mungkin Tun Mahathir kacukan mamak, tp beliaulah insan yg paling ambil berat dn memperjuangkan Melayu dari dulu hgga skarang..jika ada salah dlm UMNO tegur & perbetulkan kerana pemimpin juga manusia biasa..jgn dipilih yg penuh dgn GILA..Gila Kuasa, Gila Nama & Gila Harta...bangun org Melayu..bersatulah..

    ReplyDelete
  4. Woi, Haji Hadi Menteri Belia, adat Melayu dan Warisan lah. Menteri Ugama, Khalid Ibrahim.

    ReplyDelete
  5. MELAYU ....JANGAN LAH JADI BODOH LAGI,AHLI PAS DAN PKR MELAYU BERTAUBAT LAH SEBELUM TERLAMBAT DAN KITA SEMUA MENJADI LOOSER DITANAH MELAYU INI.



    Pak Din Pencen

    ReplyDelete
  6. LEPAS TU TAKUT JADI MCM 13 MEI PLAK.HARAP2 TAK BETUL.ALLAH LINDUNGILAH UMAT ISLAM DI MALAYSIA DAN SELURUH DUNIA.AMIN.

    ReplyDelete
  7. Tak Menipu bukan umno namanya.. boleh buktikan tulisan tangan siapakah itu? Kalau nak menipu bukan susah pun suruh jer balaci MCA yang tulis! pastu ngaku DAP!!

    ReplyDelete
  8. Baguslah... Taktik baru nak menipu ke..... Macam - macam UMNO try...

    ReplyDelete
  9. pedulilah diorang nie.kita gaduh2 meka di atas bila jumpa ketawa terbahak2.ketawakan kita yg dibawah nie.baik kite blik kepada kontrak sosial dulu.seperti yg tmktub dalam PP .hidup melayu dan org jus soli kena ingat perjanjian.

    ReplyDelete
  10. Maklumat sampah mana la jadi idea posting neh! Hahahha! Nonsense!

    ReplyDelete
  11. sampah? hahaha//pandir betul lah ko...syok sendiri..bukan tahu pun apa bangsa bangsa kafir tengah rancang nak buat kat malaysia nie..lain kali bercampur...jgn duduk sesama ahli..memang la rasa cam best je...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Rakan-rakan Blog