Kelantan Di Gondolkan

Klik Untuk Bantah COMANGO

29 April 2012

Hishamuddin, Takkan Nak Tunggu Ada Yang Mati!

Kereta & Pegawai PDRM Jadi Mangsa
Lihat video bagaimana Polis menjadi mangsa semasa perhimpunan BERSIH 3.0. Beginikah cara kita tegakkan demokrasi? Adakah pihak penganjur mengambil tanggung jawab ke atas insiden ini... andaikata di takdirkan pegawai polis yang menjadi mangsa ini mati, siapa kah yg harus di persalahkan? Atau sekiranya ada ahli yg berhimpun in mati, siapakah yg patut bertanggung jawab? Bukankah kerajaan telah tawarkan untuk berhimpun di beberapa buah stadium yg bersaiz besar?? PM juga sudi untuk menawarkan makanan dan minuman sekiranya ada permintaan. Itu pun susah nak patuh ke??? Gua rasa macam nak mencarut je... 


UNDANG-UNDANG HARUS DITEGAKKAN
Untuk masa depan kerajaan harus tegas kerana rakyat yang tidak menyokong perhimpunan seperti BERSIH ini juga mempunyai HAK SEBAGAI RAKYAT MALAYSIA. 
1. Sesiapa atau organisasi mana yang menganjurkan perhimpunan harus patuh pada arahan keselamatan yang dikeluarkan oleh kerajaan seperti lokasi yang ditetapkan untuk berhimpun, masa yang ditetapkan.
2. Pihak penganjur harus bertanggung jawap sekiranya terjadi sebarang trajedi atau kejadian yang tidak diingini.
3. Pihak kerajaan berhak menyaman atau mengambil tindakan undang-undang terhadap penganjur sekiranya ada trajedi atau aduan dari masyarakat yang tidak mengambil bahagian tetapi terlibay dengan sebarang insiden atau kerugian.
4. KERAJAAN HARUS TEGAS DIMASA DEPAN !!!

3 comments:

  1. Tukar menteri amaran ni... penakut tak ada telor... tangkap ambil keterangan lepas... buang masa... buang duit kerajaan makan gaji buta, duduk kerusi selesa.. takut nak dakwa... kita tengok dan lihat aje lepas ni dia dakwa siapa??? harta benda awam rosak, harta kerajaan jahanam, kerugian besar kepada perniaga... dia dok diam bagi tahniah kat PDRM bagi amaran dalam longkang... tindakan??? tak ada telor...

    ReplyDelete
  2. menteri pondan, makan gaji buta, menyusahkan rakyat

    ReplyDelete
  3. patut dah lama dah letak jawatan menteri. Lembek macam bapanya. Good 4 nothing

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Rakan-rakan Blog