Kelantan Di Gondolkan

Klik Untuk Bantah COMANGO

04 March 2012

18SX - Masaalah Sampai Berbunuhan Ni Siapa Nak Jawap?


Serah rumah RM300,000

Akhlak belia negara semakin tercemar, tak kira lelaki atau perempuan. Gua nak ulas sikit pasal masa gua belasan tahun dulu pun gua kaki lepak jugak, masa tahun 80an la... Dulu tempat lepak popular kat KL ni biasa la.. Dayabumi, Pertama Kompleks, Cambell, Central Market... tea dance pulak pun banyak macam Picaddily, Pink Coconut etc.... Yang gua nak cerita kat sini, bezanya dulu TERLALU jarang nak tengok ada perempuan melepak atau yg join lelaki lepak... ada tu ada tapi terlalu sedikit.. apakan lagi nak tengok perempuan hisap rokok.. lagi jarang... so sambil masa berubah, gua pun tengok balik sejarah silam dan bandingkan dengan keadaan sekarang... kemerosotan akhlak semakin di luar kawalan... Adakah kerajaan yang nak disalahkan... atau ibubapa atau jabatan agama dsb... yang pentingnya disini kita perlukan penyelesaian... Sebagai cadangan apakata MPN (Majlis Professor Negara) cuba buka kertas kerja untuk menangani isu akhlak ini... Ini bukan sahaja hala akhlak dan agama, ini soal personaliti dan saikologi.. Harap dapat dikhabarkan kepada yang berkenaan sebelum negara ditimpa bencana. Tq

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Rakan-rakan Blog