Kelantan Di Gondolkan

Klik Untuk Bantah COMANGO

06 February 2012

Tony & Nurul Nafi Hak Rakyat Miskin Miliki Rumah

Secara ringkas - Tony & Nurul memang tidak suka Kerajaan BN bantu rakyat miskin. Mereka sakit hati, mereka busuk hati.. tidak ada peri kemanusiaan dan kesian pada rakyat miskin!!!!!

Kerajaan buat Kedai Rakyat 1Malaysia mereka bangkang dan cari isu untuk dimainkan. Sekarang sekali lagi, bila kerajaan ingin bantu rakyat miskin untuk miliki rumah dengan bantuan dana KWSP, mereka pertikaikan.

APASAL YANG NURUL & TONY NI ANTI SANGAT DENGAN ORANG MISKIN???
Kerajaan ingin bantu 20,000 orang susah untuk miliki rumah dan demi memastikan mereka mendapat pinjaman kerajaan mendapatkan bantuan KWSP.

1. Untuk rakyat miskin dapatkan pinjaman bank tentulah amat sukar. Jadi kemanakah harus mereka dapatkan bantuan kewangan? Tony & Nurul dah kaya, gaji berpuluh ribu tentu tak jadi masaalah tapi janganlah sampai NAFI HAK RAKYAT MISKIN UNTUK MILIKI RUMAH?? Ini adalah HAK ASASI MANUSIA.

2. KWSP tidak akan rugi atas bantuan dana kepada rakyat miskin ini. Nilai pelaburan KWSP dalam membantu rakyat miskin ini adalah terjamin, lebih-lebih lagi kerana digunakan melabur dalam industri hartanah yang kita tahun nilainya meningkat setiap tahun. Sekiranya peminjam gagal dengan ansuran aset akan jadi milik KWSP dan ini tidak merugikan. Ini formula menang-menang.

Ikuti kenyataan Nurul & Tony dibawah:


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Rakan-rakan Blog