Kelantan Di Gondolkan

Klik Untuk Bantah COMANGO

30 December 2011

Harap Hassan Ali Bagi Respon

Panjang betul mamat ni berceloteh... gua harap Hassan Ali boleh bagi respon sikit...
Mamat ni cakap buku jinggay ada lebih perjuangan dari apa yg Hassan perjuangkan... Mamat ni banyak nasihat pada Hassan... Dia cakap Hassan bole balun dia.. dia tak akan respon... cuma jangan hentam PAS.. Apalagi.. lesen membalun dah diluluskan...

Hassan Ali : Islam, Melayu & Institusi DiRaja
Jinggay : Islam, Bangsa Melayu, Bahasa Melayu & Institusi DiRaja

Nampaknya Jinggay masih tak give up untuk berjanji dan berjanji... dan mungkir dan mungkir...

29 December 2011

Senarai Pemimpin PKR Yang Keluar Parti... Apa Sebab???

BYE Anwar.. WE CANT TRUST YOU!!!

 
Bekas Timbalan Presiden, Dr. Chandra Muzaffar
Bekas Ketua Angkatan Muda, Ezam Mohd. Noor
Ketua Penerangan, Ruslan Kassim
Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT), Zainur Zakaria
Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT), Datuk S. Nallakarupan
Pimpinan awal ketika PKR mula ditubuhkan seperti:
Bekas Naib Presiden, Marina Yusuff
Bekas Setiausaha Agung, Mohd. Annuar Tahir
Bekas Setiausaha Sulit Anwar, Anuar Shaari
Bekas Setiausaha Angkatan Muda Keadilan, Lokman Noor Adam
Bekas Naib Ketua Pemuda Keadilan, Muhammad Zahid Md Arip
Bekas Timbalan Pengarah Pilihan Raya Keadilan, Hamdan Taha
Bekas Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Salehuddin Hashim
Setiausaha Pergerakan Pemuda PKR Sabah, Faizal Julaili
Setiausaha PKR Bahagian Papar, Awang Mumin Awang Marali
Bekas Bendahari Agung, Abdul Rahman Osman
Bekas Naib Presiden PKR, Saidatul Badru Tun Said Keruak
Naib Presiden, Jeffrey Kitingan


Datuk Zaid Ibrahim
Ketua Angkatan Muda (AMK) Kuala Selangor , Nazaruddin Darmawan
Ketua Wanita Kuala Selangor, Fauziah Sulaiman
Bekas calon PKR Teluk Kemang / antara pengasas PKR, Abdul Manap Shahardin
Bendahari Parti Keadilan Rakyat (PKR) Hulu Selangor, Datuk Dr Halili Rahmat
Ketua PKR Tanjung Malim / Ketua Penerangan PKR Perak, Soraya Sulaiman
Timbalan Ketua PKR Bagan Serai, Roshanita Mohd Basir
Ketua Wanita PKR Pulau Pinang, Aminah AbdullahKerusi Parlimen
Ahli Parlimen Bayan Baru - Datuk Seri Zahrain Mohamed
Ahli Parlimen Nibong Tebal - Tan Tee Beng
Ahli Parlimen Bagan Serai - Mohsin Shamsuri
Ahli Parlimen Kulim Baru - Zulkifli Nordin
Ahli Parlimen Wangsa Maju - Wee Choo Keong
Kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN)
Adun Behrang - Jamaluddin Mohd Radzi
Adun Changkat Jering - Kapten (B) Mohd Osman Jailu
Adun Ngemah - Gabriel Adit Demong
Adun Lunas - Md Radzi Salleh
Adun Pelabuhan Klang - Badrul Hisham Abdullah
Adun Bukit Selambau - V. Arumugam
Bekas Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang - Fairus Khairuddin

Dipetik dari komen dilaman GAP

27 December 2011

Adam Emosi

Adam.. pandai buat pandai tanggung. itulah  pesanan secara ringkas.. kalau adam rasa tak salah dan tak biadap menurunkan bendera PM.. so mungkin jugak mereka2 yang mengugut merasa tak salah dan tak biadap untuk mengugut adam... cmon boy, grow up in the real world..
Dari Blog Anak Sungai Derhaka:
Adakah tindakan Adam ini secara individual atau dipengaruhi oleh mana-mana pihak?

ADAM: Pada waktu itu, keadaan mahasiswa yang hadir menyerahkan memorandum kepada Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah di PWTC sebenarnya muram. Ia kerana keadaan terlalu terkawal tanpa ada kekecohan. Bermula dari bangunan Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (Suhakam) lagi, kami berada di situ dalam tempoh yang agak lama, jadi kami bosan kerana tidak nampak kesan dari memorandum yang kami serahkan.

Setibanya di PWTC, kami harapkan ada pegawai yang menunggu, tapi tiada. Cuma Saifuddin sahaja bersetuju berjumpa dengan kami. Bila kami menyerahkan memorandum, semua pelajar mendengar ucapan daripada Saifuddin. Bagi saya ia tidak boleh jadi. Sebelum itu pelajar bersungguh-sungguh melaungkan kebebasan akademik tetapi apabila menteri datang terus jadi sama dengan pelajar lain. Nampak sahaja menteri, terus salam dan ambil gambar, bagi saya ini bukan cara sebenarnya. Jadi saya ambil bendera dan terus menurunkan bendera Najib digantikan dengan bendera Kebebasan Akademik.

Apabila pelajar lain nampak apa yang saya lakukan, barulah mereka merasakan ‘kemenangan’ bukan hanya jumpa menteri sudah rasa menang. Saya mahu perasaan kemenangan ini boleh dirasai oleh semua pelajar yang hadir pada hari itu.
Nampak sangat adam penuh dengan emosi dan tidak dapat mengawal diri. Adam tidak puas hati selepas serah memorandum keadaan tenang macam biasa. Apa masaalah lu adam? 

Anyway, Good luck in your future.. 

26 December 2011

ISLAM 2011 By PAS, PGayR & DAP

Sebelum ini pernah kah kita lihat pemimpin wanita islam bergambar seperti di bawah. Pernah kah?
Bukan setakat susah nak dengar wanita islam bagi ceramah/hadiah kat tempat imam..
Ini hanya terjadi selepas PAS & DAP berkahwin dan berkuasa... Jangan JATUHKAN KESUCIAN ISLAM.. Inikah agaknya cara Rasullulah berdakwah jika beliau masih hidup??? Tak ada cara lain kah... sampai terpaksa akur wanita bukan islam masuk ke tempat imam, dah lah tak tutup aurat... bolehkan org berhadas besar masuk masjid????
Masyaallah.. jangan politik sampai mainkan rumah Allah... Harapnya semua dah bertaubat dan jangan lah jadi lagi di tahun 2012... jangan taksub politik sampai menggadai rumah ALLAH....

Allahhuakbar.. 


Terbaik Bak Kata Juri MLM... Abg Zainal

Blog RBF Online membuat kupasan terbaik mengenai index rasuah dan kaitannya dengan pemerintahan dan kuasa yg dipegang oleh DAP....
Ikuti penulisan RBF Online di sini.
Kisah Teoh Beng Hock sungguh menyayat hati dan telah dimanipulasi dengan baik sekali oleh DAP mungkin untuk menutup aktiviti rasuahnya. TEOH BENG HOCK MATI KERANA MENUTUP RASUAH DAP? Besar kemungkinan ianya benar...

Kita boleh lihat dari tahun 2008 hingga 2009 kenaikan yg sangat tinggi sebanyak 9 mata. Bukankah Pakatan bersama DAP menawan 5 negeri pada 2008. Bukankah Perak, Penang n Selangor dikuasai oleh DAP.
Selanjutnya...
Ronnie Liu Bermaharajalela di Klang
Blogger Buat Lapuran SPRM Terhadap Nga Kor Ming
Truth For Teoh Beng Hock WAJIB BACA



24 December 2011

INI TERLALU JAHAT - Rahsia Lampiran C - SBPA Skim Baru Perkhidmatan Awam


Sekiranya lapuran dibawah ini benar.... IA LEBIH MERBAHAYA DARI BERLAWAN DENGAN PAS, PKR, DAP.... 
Ada Niat Jatuhkan Najib, BN & UMNO. Ada Duri Dalam Daging!!! INI TERLALU JAHAT MENGALAHKAN PUAK DAP!!!

Lapuran Dari Sanggah Tok Janggut 22, Disember 2012
KPPA-rahsiakah Lampiran C itu?
PENJAWAT awam perlu mengucapkan tahniah serta berterima kasih kepada Perdana Menteri kerana menangguhkan perlaksanaan Skim Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) yang sepatutnya dilaksanakan bermula Januari ini dan tahniah kepada Cuepacs kerana berjaya menyedarkan PM Najib bahawa skim yang dirangka itu tidak menguntungkan kakitangan awam dan ada perkara lain yang dirahsiakan dari pengetahuan Najib.

Malah skim ini dilihat begitu banyak menguntungkan kumpulan pengurusan tertinggi ataupun kumpulan premier (JUSA- Jawatan Utama Sektor Awam) dan kumpulan pengurusan gtertinggi ini boleh tersenyum lebar kerana mereka mendapat kenaikan gaji 100% sedangkan SBPA ini langsung tidak memberikan menafaat kepada kumpulan sokongan yang berpendapatan rendah.
.
Hasrat Najib sewaktu membentangkan Belanjawan adalah untung mengurangkan kadar kemiskinan Bandar yang dihadapi oleh kakitangan awam dan hasrat ini memang cukup baik memandangkan kos sara hidup yang tinggi  dan berdepan dengan kenaikan harga barang di pasaran oleh kakitangan awam namun malangnya ada pihak-pihak tertentu dalam Jabatan Perkhidmatan awam ataupun Suruhanjaya Perkhidmatan Awam serta pihak Ketua Setiausaha Negara cuba sabotaj ataupun menggagalkan niat Najib tersebut dengan melakukan pelarasan gaji tidak bermatlamatkan hasrat ataupun transformasi PM Najib sewaktu menginsafi nasib dan masa depan penjawat awam seperti yang beliau suarakan.

Kita tidak tahu apa motif pihak KSN maupun KPPA yang bertanggungjawab merangka SBPA menyembunyikan fakta sebenar daripada Najib?Adakah mereka ini memang bertujuan untuk menimbulkan rasa kurang senang kakitangan awam terhadap kepimpinan Najib dan sekaligus bertujuan menghasut serta menanamkan kebencian penjawat awam supaya menolak Najib dan partinya dalam PRU13 nanti.Perlu diingat bahawa seramai 1.4 juta penjawat  awam adalah pengundi yang akan menentukan untung nasib Najib sebagai Perdana Menteri Malaysia.Adakah ini agendanya di sebalik SBPA ini?

Mengapa pihak  Ketua Setiausaha  Negara (KSN) ataupun  Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA ) merahsiakan Lampiran C yang tertera bagaimana cara gaji dinaikan hingga penjawat awam tidak tahu dan tidak boleh tahu bagaimana pelarasan gaji dilakukan dan apakah rahsia sangat hingga tidak boleh didedahkan kepada umum bagaimana proses kenaikan gaji itu berlaku? Mengapa ini mahu dirahsiakan daripada penjawat awam?Apa motifnya sedangkan itu adalah hak penjawat awam?

Adakah benar seperti yang sedang didakwa bahawa kakitangan pengurusan tertinggi ataupun premier ini sengaja memberikan peluang kepada pembangkang untuk menggulingkan Najib supaya beliau hilang sokongan penjawat awam ataupun barangkali benarlah seperti yang didakwa bahawa pengurusan tertinggi ini sebenarnya `Trojan horse’pembangkang  dan menggerakkan agenda pembangkang untuk mengulingkan Naib dari dalam.

Kumpulan ini merangka pelarasan gaji yang cukup tidak munasabah,kalangan mereka mendapat kenaikan gaji yang tinggi  dan difahamkan kenaikan gaji melibatkan KSN hingga mencecah RM80,00 sebulan gaji pokok dan belum masuk elaun sedangkan kumpulan Sokongan 1 dan 2 hanya mendapat kenaikan gaji sekitar RM60-hingga ke RM 200. Pelarasan gaji apa kalau ini sahaja jumlahnya?Ini bentuk pelarasan yang menindas penjawat awam.

Penambahbaikan kenaikan gaji sepatutnya lebih menguntungkan yang berpendapatan rendah dan mampu mengeluarkan penjawat awam yang bertungkus lumus mempertahankan dasar kerajaan keluar dari masalah kewangan serta kepompong kemiskinan bandar yang sedang mereka hadapi tapi malangnya berlaku sebaliknya seolah-olah menjadikan yang kaya bertambah kaya,yang miskin terus papa kedana.

Wajarlah Ceupacs menentang SBPA ini kerana jelas ianya langsung tidak menguntungkan penjawat-penjawat awam daripada kumpulan sokongan 1 dan 2 tadi dan dalam skim ini,penjawat awam harus tunduk hormat kepada ketegasan Cuepacs yang menolak cadangan dari JPA ini dan Najib harus juga berterima kasih kerana Cupecas mendedahkan bahawa ada sebahagian besar pegawai-pegawai tinggi dalam perkhidmatan awam sedang menikam beliau dari belakang.Lain yang Najib suruh lain pula yang mereka buat.

Kita tidak tahu siapa yang memberikan nasihat yang salah kepada Perdana Menteri ini?Adakah KSN ataupun Ketua Pengarah Jabatan Perrkhidmatan Awam (KPPA) dan kita juga difahamkan kedua mereka ini tidak mempunyai hubungan yang baik antara satu sama lain tetapi peliknya mereka boleh bersama merangka pelarasan gaji ini bagi melengkapkan SBPA.Adakah mereka ini memperolehi kepentingan tertentu hingga mereke bersedia untuk melupakan seketika sengketa antara mereka?Kita harap tidak tapi kalau benar,nyawa Najib sebagai Perdana Menteri bak telur dihujung tanduk.

Nasib baik Najib bertindak pantas menangguhkan perlaksanaan SBPA ini dan tidak tunduk kepada pelan asal perlaksanaan SBPA yang dirangka oleh kumpulan KSN dan JPA ini.Sekiranya Najib kekal dengan keputusan bersetuju dengan SBPA ini,Putrajaya cukup mudah jatuh ketangan pembangkang dan Tengku Adnan lari malam kalau PRU13 diadakan hari ini.

Inilah yang sering kita sebutkan bahawa ada tangan-tangan ghaib dalam perkhidmatan awam,dalam agensi-agensi kerajaan yang kononnya ckup dipercayai tetapi dalam masa yang sama menanam racun untuk `membunuh’ Najib serta kepimpinannya secara perlahan-lahan. Mereka inilah yang menjadi agen pembangkang dan pembangkang dalam isu SBPA berdiam diri kerana skim itu menguntungkan mereka kerana mereka yakin 1.4 juta penjawat awam itu akan beralih undi untuk menyokong mereka.

Yang jelas Najib ditipu oleh pegawai-pegawai yang beliau harapkan.najib diperdaya untuk menerima bulat SBPA sebelum ini tanpa ditunjukan pelaras sebenar gaji yang melibatkan penjawat awam terutama sekali daripada kumpulan Sokongan 1 dan 2. Dan kalau benar Najib ditipu ataupun diperdaya untuk menerima pelarasan SBPA ini,beliau harus mengambuil tindakan kepada mana-mana pegawai yang cuba menjadikan beliau dibenci oleh penjawat-penjawat awam. dan mengsabotaj pelan transformasi penjawat awam ini.

Sekali terpedaya boleh dikatakan terlepas pandang tapi kalau banyak kali sangat terpedaya,kita sebenarnya bukan pemimpin yang ada kredibliti ataupun intergriti.

TERLALU JAHAT!!! CIS MELAYU TAK KENANG JASA!!!

23 December 2011

Mamat Ni Harus Balik Kepangkal Jalan... Apa Itu Perjuangan Islam Dan BAGAIMANA CARANYA...


Nasrudin Ketua Pemuda PAS kata :
"Telah saya tegaskan sebelum ini bahawa tindakan anak muda itu menurunkan bendera Dato Seri Najib perlu ditangani secara diplomasi. Beliau selaku mahasiswa, selaku intelek muda tentunya mempunyai asas kukuh kenapa beliau bertindak sedemikian. Beri peluang kepada beliau membuat penjelasan, kenapa beliau melakukannya. Kerana saya percaya, jiwa anak muda yang terdidik dengan pelbagai disiplin ilmu di menara gading itu mempunyai asas yang munasabah untuk mewajarkan tindakkannya."


Ini bukan cara anak muda yg intelek
Ini bukan cara anak muda yg berdisiplin
Ini bukan cara anak menara gading
Ini bukan cara ISLAM


Adakah ini cara ISLAM Nasrudin... jangan sesatkan anak2 muda yg masih cetek ilmu dan penuh emosi... nak perjuangkan ISLAM buat cara yg betul... takut nanti berdosa kerana mengiakan akhlak yg Allah benci... kamu ingat Allah suka akhlak macam Adam tu..? 




Gua nasihat Hasrudin jangan bercakap banyak sangat. Kalau ditakdirkan pulak nanti gambar Nicky Aziz atau Hadi dihina ... apa dia nak cakap... apa kata islam tentang hormat pada pemimpin! ADAKAH ANDA BERCAKAP IKUT LOGIK DAN EMOSI atau ANDA KURANG FAHAM TENTANG AKHLAK YANG DIANJURKAN OLEH ISLAM... 


Adakah akhlak macam Adam ini yang di anjurkan oleh islam... kenapa PAS terlalu menyokong akhlak buruk begini... ANDA PERJUANGKAN ISLAM ATAU APA?????

PAS Keluar Pakatan ATAU Brader Hassan Masuk PERKASA... 2 Pilihan !

Sungguh panas dan semangkin panas isu Brader Hassan Ali ni. Terkini jemputan terbuka dari PERKASA.. apa salahnya Hassan Ali join Ibrahim Ali.. kan dua2 anak Pak Ali.. mari kita lihat apa pula kata para pemimpin PAS yang hipokrit.

Sebuah blog tempatan memaparkan pelawaan PERKASA kepada Brader Hassan Ali. Yah... semangkin rancak... PAS pening... DAP pening... PKR ???

22 December 2011

Hassan Ali Dinobat Title Brader!

Blog WUBRA mengambil kesempatan ini untuk menobatkan Dr Hassan Ali dengan relaran Brader of the Year 2011.
Syabas atas disiplin dan prinsip Brader Hassan Ali untuk menegakkan dan berjuang untuk Islam, Melayu & Institusi Diraja. 

Dengarnya Nicky Aziz baru beransur sihat terus menghentak Brader Hassan Ali. Pok Nicky apasal lah takut sangat dengan Brader Hassan, nampaknya byk pemimpin PAS yang takut dengan Brader Hassan... adakah kerana Brader Hassan seorang yang telus dan tegas dengan prinsipnya. 
Prinsip Brader Hassan senang, kerja kerana Allah... pasal tu dia tak heran dengan mamat2 PAS yg hipokrit dan jual agama. 
Anyway to Brader Hassan, Tahniah & WUBRA doakan yang terbaik.

Dari Allah kita datang.. dan kepada Allah kita pulang..

ALERT!!! Free Anwar Campaign Ke-2 (FACK) - Di Bongkar!!!

Blog di petik dari MIM yang membongkarkan dari blog GelagatAnwar tentang RANCANGAN REVOLUSI MENGGUNAKAN MAHASISWA !!!
Pergerakan ini mempunyai modal yg besar yg di fahamkan datang dari Segambut Inner Circle... Menggunakan teknologi canggih seperti twitter dan dicadangkan kepada leader kumpulan dibekalkan dgn Blackberry.. wah ini sudah betul2 desperate...

Pelajar & mahasiswa yang akal cetek dan kuat emosi digunakan oleh anwar desperate utk faedah beliau...
anwar ni bukan bodoh... tapi mahasiswa yang bodoh...

Wahai Mahasiswa Yang Cerdik Pandai.. APA MASAALAH ANDA??? Masaalah anda adalah untuk mendapat Grade yang tinggi dalam pelajaran... Kalau bagi yang tak dapat masuk Uni tu, mungkin la masaalah.. tapi yg kamu semua ni syukurla dapat peluang lanjutkan pelajaran... tak payah nak sibuk politik... kalau belajar pandai.. insyaallah masa depan terjamin...

Anwar ibrahim tu biar lah dia selesaikan masaalah dia sendiri... jangan pasal duit $150 nak rosakkan negara... WAHAI MAK BAPAK... tolonglah pantau anak2 sekalian...

ISLAM Malaysia... Apa Nak Jadi...

Apa nak jadi ni !!! 

Kejohanan Badan Cantik? Nampak tak gambar  Nicky Aziz kat belakang mamat mamat togel ni. Pelik tapi benar...
Mamat melayu kawin sesama jenis di Ireland. Siap pakai baju melayu lagi. Apa nak jadi.. pelik tapi benar...
Apa nak jadi Islam Malaysia/Melayu... Lu fikir la sendiri...

21 December 2011

Semak Jangan Tak Semak... 2012 Mari Kita Lihat Sapa Yang Menang

2011 sudah hampir menutup tirai.. 2012 hampir tiba membuka lebaran baru.. so apa perancangan??? 
2011 memaparkan peperangan cyber yg hangat sekali.. syabas saya ucapkan kepada tentera-tentera cyber yang mengambil bahagian... sekali-sekala ada peluang saya tembak la sikit-sikit pakai pistol buruk.. tak la macam cyber trooper lain yang pakai senjata automatic, bazooka dan ada yang pakai bom jugak... 

Anyhow... yang pasti kita perlu siapkan SATU peluru yang paling penting sekali... iaitu peluru untuk PRU 13 yang yang datang... dan hampir pasti akan berlaku dalam tahun 2012.. jadi sam2 saya mengingatkan diri saya dan rakan2, marilah kita sam-sama semak senarai pemilih dan pastikan nama kita layak dan bagi yang belum mendaftar tu, sila-sila lapangkan diri untuk mendaftar.


Layari laman SPR untuk semak daftar pemilih DISINI.


Sekian terima kasih. Maaf zahir dan batin dan selamat tahun baru dari WUBRA.

14 December 2011

I Love This Brader.. PART II

Brader Hasan Ali bersuara... inilah raut wajah orang yg jujur & ikhlas berjuang demi islam. BRADER HASAN kalau anda membaca blog ini... NO RETREAT NO SURRENDER. Just be yourself.. Allah akan lidungi and beri petunjuk Brader Hasan... ALL THE BEST... Peace YOO




AMARAN/NASIHAT : Kalau ada sesiapa yang BERNIAT BUSUK untuk menjatuhkan Brader Hasan... kamu yang mungkin jatuh nanti... Ingat... God is ALWAYS Watching!!!

13 December 2011

I Love This Brader...

Brader Hasan Ali ... bukan senang nak jumpa orang politik PAS yg tegas dengan prinsip menegakkan ISLAM secara IKHLAS & JELAS & TIDAK HIPOKRIT. 
Gua rasa tak payah lah nak ulas byk2 hal berkaitan BEER SELANGOR dan hal MURTAD DUMC. Ini semua menunjukkan ketegasan prinsip Brader Hasan Ali memperjuangkan ISLAM secara telus untuk umatnya. 


Petikan ungkapan Brader Hasan Ali :
"Saya tiada halangan untuk tidak calonkan semula. Malah ia menjadikan saya lebih kental untuk terus berjuang. Saya berjuang atas nama Islam dan Melayu. Ia tidak tertakluk kepada pemberian apa jua bentuk ganjaran sama ada berbentuk wang, pangkat dan jawatan. Jika ganjaran itu diberikan, ia hanyalah secara kebetulan. Sebab itu saya tegaskan pencalonan ini bagi saya soal kecil. Agenda kita adalah memartabatkan Islam. Oleh itu, tiada sebab saya berasa kecewa kerana cita-cita saya adalah untuk menegakkan Islam."


"Saya mohon Allah mengiktiraf saya. Bukan Pesuruhjaya Pas Selangor iktiraf malah bukan Presiden Pas iktiraf saya. Saya hendak Allah SWT iktiraf usaha kecil yang saya jalankan demi Islam, demi membangunkan bangsa Melayu dan mempertahankan kedaulatan institusi raja".
Nampak tak macam mana prinsip mudah Brader Hasan Ali....
Hanya bergantung kepada pengiktirafan Allah SWT dan yang diperjuangkan adalah ISLAM, Melayu dan Institusi Raja.
Brader Hasan, lu ada kelas and insyaallah gua yakin Allah ada perangcangan yg lebih baik untuk anda. Amin

11 December 2011

Sampai Macam Ni Nasib Najib..

Hai hai... mcm2 betul la... hari tu pelacur2 bloggers pakai nama bloggers cari duit.... sekarang pulak sindiket jual nama najib kutip derma... apa nak jadi kutu2 pemalas ni... nak cari duit senang sampai orang lain yg busuk nama.... insaf lah sikit ... lagi2 kalau beragama islam...


Selagi election tak jalan lagi, tengok lah... macam2 penyakit dan cara akan digunakan oleh pelacur2 ni nak cari duit senang... 

Lupa pulak nak ulas... si Tony Pui an Nurul babe apasal tak nak naik Scropene... dulu kutuk semacam, dah di jemput naik, tak nak pulak... apa nak jadi lu org berdua ni.... kesian betul la, asyik nak menipu je kerja... 

06 December 2011

Nicky Aziz... yang ni pulak apa hukum nya...

Pok Nicky.... boleh ke kalau saya pergi ke Bangkung Row and minum wine seperti yang di iklan kan oleh Izah....
Saya tak pandai... boleh tolong tunjuk kan....

Guys make sure u dont come late.... ITS AT 6pm... Wine Masterclass Brader....

Nicky Aziz... yang ni muhrim ke apa ke?

Pok Nicky, boleh ajar saya sikit ke ... dalam islam ni, kalau yang macam gambar kat bawah ni boleh ke...?
Saya kurang mahir.. boleh tolong tunjuk kan...



Kak Jijah pun tengok biasak je...

03 December 2011

TONY Dah Mula Besar Kepala

Tony airasia sudah muala besar kepala... MAHB nak naikkan airport tax selepas 19tahun.. kos operasi telah meningkat.. untuk tidak kerugian dan untuk menampung kos operasi MAHB terpaksa menaikkan airport tax.. KENAPA tony dan airasia nak bangkang dan nak kempen anti kenaikan airport tax... ADAKAH MEREKA NAK TANGGUNG KOS ATAU KERUGIAN.. atau ini adalah langkah awal pengambilan MAHB oleh tony... nanti dia akan datang cakap kalau dia handle MAHB dia tak akan naikkan airport tax... berhati-hatilah..
AMARAN : Kepada partner/geng/vip yang dok protect tony.. beringat-ingatlah, jangan MELAMPAU.. MAS sudah tergadai.. Firefly sudah tergadai.. next what.. ALL FOR THE BENEFIT OF TONY AIRASIA AND YOU GUYS????????

Pautan cerita berkaitan di bawah :

Amran Oleh tony airasia kepada MAHB
Airasia charge fee to use toilets at MAHB airports
6pm today(3/12/2011) T.Sri Bashir kena jumpa azman mokhtar Khazanah... for WHAT?
Management Change at MAHB... For WHAT? Faisal again?
BN akan hilang undi staff MAHB pulak lepas ni???

Sama-sama kita nantikan cerita selanjutnya mengenai tony airasia, azman khazanah, rashdan mas, faisal albar, kalimullah, apa akan jadi pada nasib tan sri bashir MAHB.. nasib MAS, nasib FIREFLY, adakah azman khazanah bekerja jujur..

23 November 2011

200 Million Ringgit Woman... FAKTA BENAR??

Nurul nampaknya terus membisu dgn isu DUIT DI BANK ISRAEL yang melebihi RM200 juta... saksikan dibawah keratan laman web Nurul... masih tiada komen atau PENAFIAN... kalau tiada penafian, maknanya benarlah fakta yang didedahkan... tak ada siapa2 yang dah buat polis report ke...
Semua sibuk dok bising hal Fidlot je... sendiri punya duit RM200 sapa nak jawap.. soalan :
1. Mana datang duit sebanyak ni?
2. Sebetulnya duit siapa?
3. Kenapa simpan di bank israel?
4. Kenapa kena mention "Daughter of Deputy Prime Minister"?
5. Kenapa semua akaun di buka sekitar tahun 1996 hingga 1998, banyaknya dapat duit melebihi RM200 juta dalam tempoh yg singkat?
6. Apasal tiada sebarang PENAFIAN sehingga kini?
ADAKAH SEMUA INI FAKTA YANG BENAR???

22 November 2011

200 Million Ringgit Woman Membisu...

Selepas beberapa blog tempatan mendedahkan maklumat akaun VIP PKR di luar negara pada minggu lepas, nampaknya VIP PKR ni senyap je... tengok kat blognya pun tak ada maklum balas... Jumlah wang yang besar melebihi 200 juta dimiliki oleh NURUL IZZAH??? Ini menimbulkan tanda soal yang amat besar.. ?? Siapa nak jawap and bila nak jawap?
Kalau masuk website Nurul Izzah siap ada kasi NOMBOR AKAUN BANK untuk siapa2 nak buat DONATION... bullshit lah... duit dah banyak berjuta pun mintak donation lagi ke.... Apa nak jadi dunia ni!!!
Kepada penyokong PKR DOnatelah kepada Nurul Izzah boleh dia bank kan kan akaun luar negara yg dah berjuta tu...
HEBAT.. HEBAT.. HEBAT..

Bergolak Lagi !!!

Ini lah yang akan terjadi sekiranya sesuatu pergolakkan dibiarkan berlaku.. Soalah-olah ianya adalah sesuatu yang dibolehkan.. oleh itu, ia akan berulang lagi dan lagi...


Tahrir Bergolak Lagi..

18 hari pergolakkan di bulan Februari telah menjatuhkan Hosni Mubarak. Adakah kita ingat ia sudah tamat.. dan apa lagi selepas ini...

Ghadafi sudah mati, Hosni Mubarak sudah pergi, apa lagi????

Apakah masa depan dunia Arab?

21 November 2011

TONY Buat Hal Lagi

Tony propose nak buat Caterham Jet Sdn Bhd pulak.. utk penumpang high class.. seperti yang dikhabarkan di bawah di Malay Mail. Apa perancangan dia utk MAS.. skrg kan dah jadi pemegang saham... takkan nak kasi MAS telungkup pulak and bukak operation baru Caterham pulak... GOVERNMENT PLEASE DO SOMETHING... jangan tunggu sampai rakyat betul2 meluat atau MAS dah barai baru nak bertindak... Najib..its your call!!! RAKYAT DIDAHULUKAN & PENCAPAIAN DIUTAMAKAN
The proposed establishment of Caterham Jet Sdn Bhd by Tan Sri Tony Fernandes to serve as a super premium airline is mindboggling and comes in the wake of troubling happenings in the Malaysian aviation industry.

One wonders what’s going to happen to MAS. Three months after the share swap deal between AirAsia and MAS, wasn’t any consolidation done? Isn't saving MAS the prime effort now by all its shareholders, including Fernandes, rather than to go and start yet another airline?

For the record, analysts say the quarterly result of MAS is expected to remain in the red for 3Q FY11 ended Sept 30. Analysts do not rule out the likelihood of further losses in the coming quarters.

Some analysts deduce that Caterham Jet will not hurt MAS as it is meant for the super rich to fly in a full executive airline. Others worry it will at least hurt MAS' business and first class sectors – two classes that are cash generators.

So if both the classes are affected, that will reduce the overall yield of an airline, which would be the case for MAS too if Caterham Jet comes into play.

Taxpayers are still wondering about the benefits of the share swap deal between MAS and AirAsia.

At the same time, what is adversely happening on the ground is not in MAS' favour.

The operation of Firefly is shrinking based on reports that certain routes and flights have been cancelled or abolished. Then, despite bleeding financially, MAS has strangely signed a sponsorship deal with the English Premier League football club Queens Park Rangers (QPR).

None of these are helpful to MAS to improve her cash flow. Further, one cannot resist arguing if the QPR deal is valid, taking into consideration that QPR is owned by Fernandes who is also an executive director of MAS.

The key task of MAS shareholders is to save the national airline — and this includes Fernandes. Agreed, he is a businessman and is free to venture into businesses but surely not at the expense of MAS. MAS does not need any competition at this time and the sooner stakeholders take this point into account and put into place a strategy to turnaround the national carrier, the sooner the positives would emerge.

MAZLI NOOR
Kuala Lumpur

16 November 2011

Betulke Dia Ni 200 Million Ringgit Woman??

BENAR atau TIDAK.. ada yang tahu kot...
Saya terbaca maklumat ini diblog ARMANPJU, maka terkejut lah melihat kekayaan VIP Pakatan ini yg mengutuk Kedai Rakyat 1Malaysia. Tengoklah senarai simpanan dibawah.. lu sendiri cakap la..kaya ke tak..
File:Nurul Izzah reporters.jpg
Name : Ms Nurul Izzah Bte Anwar
Post : Daughter of Deputy Prime Minister
Passport No. : R 671918 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
3 years
Account No : C-719-418-210 (M)
Amount : USD 13,000,000.00
Date of opening account : 17/06/96
Date of Maturity : 17/06/99

Name : Ms Nurul Izzah Bte Anwar
Post : Daughter of Deputy Prime Minister
Passport No. : R 671918 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
3 years
Account No : F-817-200-11 (C)
Amount : USD 12,500,000.00
Date of opening account : 03/12/96
Date of Maturity : 03/12/99

Name : Ms Nurul Izzah Bte Anwar
Post : Daughter of Deputy Prime Minister
Passport No. : R 671918 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
5 years
Account No : G-211-922-718-2 (D)
Amount : USD 15,000,000.00
Date of opening account : 12/07/97
Date of Maturity : 12/07/02

Name : Ms Nurul Izzah Bte Anwar
Post : Daughter of Deputy Prime Minister
Passport No. : R 671918 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
1 years
Account No : F-3532-3310-501 (NG)
Amount : USD 15,500,000.00
Date of opening account : 21/09/98
Date of Maturity : 21/09/99

Name : Ms Nurul Izzah Bte Anwar
Post : Daughter of Deputy Prime Minister
Passport No. : R 671918 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
3 years
Account No : DA-9159-7211-819 (M)
Amount : USD 4,500,000.00
Date of opening account : 20/05/96
Date of Maturity : 20/05/99

Name : Ms Nurul Izzah Bte Anwar
Post : Daughter of Deputy Prime Minister
Passport No. : R 671918 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
3 years
Account No : ME-3138-5144-219 (A)
Amount : USD 10,000,000.00
Date of opening account : 08/09/97
Date of Maturity : 08/09/00

http://armandpju.blogspot.com/2011/11/mak-aiii-byknya-duit-simpan-kat-bank.html

Minyak Nak Naik Lagi?

Tonton dah fahamkan video menarik di bawah.

14 November 2011

KR1M Biar Rakyat Tentukan

Gua ni semangkin meluap tengok perangai wakil rakyat pembangang. For me its very simple, biar rakyat yg tentukan sendiri dan membeli sekiranya mereka rasakan berbaloi untuk membeli belah di KR1M.
 
Rakyat tentukan...
Kerajaan memang berusaha untuk membantu rakyat untuk dapat membeli keperluan harian pada harga berpatutan di KR1M. Kalau pun usaha untuk menggagalkan KR1M sedang dijalankan oleh pembangang, biarlah.. pembangang ni memang tak pernah BERSYUKUR dan tak suka kalau kerajaan dapat bantu rakyat. Mereka ni jenis busuk hati.... Nurul n Tony sungguh low class..
Saya low class?

11 November 2011

Dulu BN Tewas Undi Protes Rakyat, KINI BN Tewas Disabotaj Bloggers

Teknik nya simple.... biar Pelacur terus merosakkan motivasi Blogger Jalanan Yg Pro Kerajaan... then the choice is simpler... ke kiri atau kekanan.. its a matter of choice..

Man hoding an arrow pointing to left and right 3d illustration Stock Photo - 5042851
Kerana sokong kerajaan.. maka mereka... selalu nampak kebaikan kerajaan dan selalu CARI keburukkan pembangkang...
Dan bukannya benda yg susah... Kalau mereka nak nampak kebaikan/perjuangan pembangkang dan CARI keburukan kerajaan....

Jangan biar sampai ini TERJADI... PRU13 semangkin hampir... semuanya menjadi semangkin sensitif.. kenapa dulu pengundi protes... dah dapat jawapan ke belum... jangan tunggu sampai Blogger Pro Kerajaan protes baru nak cari jawapan... nanti jadi macam PRU 2008... semuanya sudah terlambat!!!

10 November 2011

VIP Pakatan Yang Memalukan

Bodoh.. Bodoh.. Bodoh..

Tolonglah jadi WAKIL RAKYAT yang berkualiti... kalau setakat nak check harga klorox, pencuci etc untuk dibandingkan dari Kedai 1Malaysia dengan Hyper Market lain... INI SUNGGUH MEMALUKAN orang2 yang mengundi Tony Pua dan Nurul Izzah.

Kalau nak fight untuk rakyat betul2.. mintak Kedai 1Malaysia turunkan lagi harga beras, gula, miyak masak etc atau kasi kupon kepada org susah untuk dapatkan bahan asas percuma....

Macam mana gua nak undi PKR kalau wakil rakyat tahap macam ni.. Nurul and Tony dah kira tahap senior and VIP dalam Pakatan .. is this the best you guys can do for us the Rakyat...

Dear Tony and Nurul.... PLEASE IMPROVE... other wise you not getting me and my family vote.. period!!! 

09 November 2011

US Becoming 3rd World Country - 10 Signs



30,000 Section 8 wait for 455 vouchers
1. Rising unemployment and poverty: Unemployment numbers, food stamps, and home foreclosures continue to reach new record highs.  The ugly reality of those numbers was recently on display when 30,000 people showed up to apply for public housing in East Point, GA for 455 available vouchers.  Fights broke out, people were fainting from the heat while in line, and riot police showed up to handle the angry poor.

2. Economic dependence: The United States finished 2009 with a debt-to-GDP ratio of 85%, according to the International Monetary Fund (IMF).  The current trend projects the United States to finish 2010 at 94% and 2011 at 98%.  The 90% level has become the IMF's make-or-break point for countries hoping to grow their way out of debt. If the government debt load climbs above 90% of GDP, economic growth slows so much that growth is no longer a viable solution for reducing that debt, and the IMF insists on austerity measures. Surpassing this debt threshold has also caused China's lead credit rating agency to cut America's credit rating.



 3. Declining civil rights:  Everyday freedoms are often a casualty of a society in collapse.  As the anger of the populace mounts in response to declining economic conditions and political corruption, the government counters by increasing draconian measures that restrict the political rights and civil liberties of its citizens.

America is becoming a country like China, which has one of the lowest scores according to Freedom House.  In America, private discussions and movements are monitored, free speech is corralled, the freedom to assemble for protest is by government decree, and independent thought that questions the political system is increasingly looked upon with suspicion.  A final indicator is when the government insists upon secrecy for its own actions, while new laws and systems are created to put the individual under nearly constant surveillance.

4. Increasing political corruption: When political corruption becomes the accepted norm, as opposed to the exception, then there's a good bet your country resembles the Third World. Congress and all major institutions face a growing crisis in confidence, where a record-low 11% of the population believe Congress is doing a good job. It now seems obvious to all observers that big corporations directly control the agenda in Washington -- much like typically corrupt Third World countries. 

5. Military patrolling the streets: The rise of a militarized police state is a hallmark of most Third World countries, particularly in times of rapid economic collapse.  America's declaration of the War on Terror has created a constant threat to National Security that has allowed for the military to be deployedon American soil.  Building upon the War on Drugs, this has created a fusionbetween the military and local police, where military-grade weapons and tactics are being used against American citizens in a cascade of violent confrontations over non-violent offenses.  Military checkpoints are moving farther inland, away from meaningful border control functions, and a full-blown military presence in American cities has been planned by the U.S. Army War College. 

6. Failing infrastructure:  As 46 of 50 states are on the verge of bankruptcy, cities are going dark, asphalt roads are returning to the stone age, and nationwide budget cuts are leaving students without teachers, supplies, or a full-time education.  These are common features one will see as they travel through the poorest of Third World countries. 

7. Disappearing middle class: During the last presidential debate season, they argued that a family income of $250K was solidly middle-class.  Well, Census data shows less than 15% of families make over $100K, and only 1.5% of families make over $250K.  The income gap between the rich and poor has increased at a staggering pace, while many more middle-class folks join the ranks of the poor every day.  Cavernous income gaps may be what Third-World nations are best known for.



U.S. Dollar Monetary Base
8. Devalued currency: The value of the Federal Reserve Note (U.S. dollar) hasdeclined 96% since the inception of the Federal Reserve in 1913.  The value of the dollar is based on its supply in circulation and, to a lesser extent, the demand for those dollars. For the last three years, the monetary base has spiked literally off the charts. It can be argued that the dollar has become America's top export as the world's reserve currency, and if the volatile dollar is scrapped, which the U.N. and IMF now suggest, then demand will plummet, killing the currency.

9. Controlling the media: A government-influenced media that censors information is a key component of Third World countries.  In some countries it is openly owned by the State.  In America, privately-owned major media is not as balanced or as diverse as it seems; the concentration of ownership has led to censorship when national and corporate interests have sometimes overlapped.  The persecution of high-profile investigative journalists such as WikiLeaks is set amid a backdrop of the proposed Internet censorship of bloggers who wish to remain anonymous.  The end of net neutrality creates a pay-to-play system that can lead to further corporate and government control of information and opinion.  Cybersecurity initiatives are the final nail in the coffin, as the entire free flow of information can be vetted in a China-style system of "identity management."  On the street, the police state and media control have converged in the recent rise of arrests for those who videotape the police.  This is a huge blow to First Amendment rights and the role of photojournalists who wish to document public police behavior.



10. Capital Controls: Many nations have enforcecapital controls as their economies collapse.   It most recently happened in Argentina and Venezuela as they sought to keep the remaining wealth within their borders. The SEC already has adopted policies to allow money market funds to suspend withdrawals during a financial crisis, while the recent HIRE bill (HR 2487) puts restrictions on Americans moving capital to foreign countries. Some economists suggest that the national debt has gotten so high that the government must now force investment of private capital into U.S. Treasury debt.

Keeconomic indicators point to a situation potentially worse than the Great Depression. The land of opportunity for so many is devolving into a system of government corruption, corporate looting, and military rule that threatens to sink the American Dream.  The capital flight from America has left a dwindling middle class holding an empty bag.  This style of underinvestment in the foundation of society is similar to what already has led to the exodus from the rural Midwest.  Now, there are ominous signs of a silent exodus of young, intelligent professionals seeking opportunities to realize their dreams outside of America; they are becoming known as Generation Xpat.  Lastly, many skilled immigrants have returned 
to their home countries to seek a better quality of life, which might be the scariest indicator of all.
From: Activistpost.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Rakan-rakan Blog